Fujitsu zwiększa aktywność w Polsce

Przedpremierowe prezentacje nowych kasetowych serwerów Fujitsu i przełączników IP/FC Brocade miały miejsce podczas pierwszej w Polsce konferencji Fujitsu C-tec.

C-tec to utworzona przez Fujitsu organizacja skupiająca inżynierów tej firmy oraz partnerów, resellerów i integratorów współpracujących z Fujitsu. Obecnie należy do niej 3200 osób (30% z nich to inżynierowie z Fujitsu). Celem C-tec jest udostępnienie platformy do wymiany informacji biznesowych i technicznych, a także opinii o produktach i rozwiązaniach oferowanych przez Fujitsu.

Fujitsu zwiększa aktywność w Polsce

Serwery PRIMERGY BX900 (Dynamic Cube)

2 września Fujitsu zorganizowała pierwszą w Polsce konferencję C-TEC Roadshow 2010, w której udział wzięło ok. 80 osób, zaproszonych przez firmę przedstawicieli polskich resellerów i integratorów współpracujących z firmą. Jednodniowa konferencja zorganizowana została przy współpracy z Intelem i Brocade.

Zobacz również:

  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania
  • Apple po 16 latach może zmienić kultowy element iPhone'a

Podczas prezentacji plenarnych przedstawiciele Fujitsu przedstawili nie tylko elementy aktualnej oferty, ale również plany wprowadzania nowych produktów, w szczególności nowego serwera kasetowego przeznaczonego dla małych i średnich firm, który jest określany jako "Datacenter in a Box" (centrum danych w pudełku) oraz nowych modeli pamięci masowych Primergy VSX (Virtual Storage). Uczestnicy konferencji mieli okazję zapoznania się z niektórymi szczegółami technicznymi nowych produktów, ale pod warunkiem zachowania ich w tajemnicy do momentu premiery zapowiadanej na listopad br.

Fujitsu zwiększa aktywność w Polsce

Jak jednak podkreślają przedstawiciele Fujitsu, firma koncentruje się na sprzedaży rozwiązań infrastrukturalnych, takich jak prezentowane WPS (WorkPlace Solutions) będące elementem koncepcji Dynamic Infrastructure, a nie tylko serwerów, pamięci masowych i komputerów PC, notebooków lub stacji roboczych.

W zakresie pamięci masowych do niedawna Fujitsu oferowała w Polsce tylko produkty EMC i NetApp. Dopiero w 2009 r. rozszerzyła ofertę o własne pamięci Eternus. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, współpraca z tymi producentami nie zawsze układa się dobrze i najprawdopodobniej Fujitsu skupi się przede wszystkim na promocji systemów Eternus.

Natomiast dr Paweł Gepner z Intela (EMEA HPC Platform Architecture Specialist) przedstawił aktualne plany wprowadzania nowych modeli procesorów serwerowych Intela do roku 2013 oraz kierunki i perspektywy rozwoju systemów HPC (High Performance Computing). Prezentacja nie przeładowana szczegółami technicznymi, przybliżyła ogólne plany Intela oraz najważniejsze elementy technologii, które będą miały (lub nie) wpływ na rozwój systemów HPC, m.in. krytyczna ocena perspektywy zastosowań procesorów graficznych. Nie zabrakło oczywiście szczegółów dotyczących planów wprowadzenia w przyszłym roku kolejnej generacji intelowskich układów serwerowych.

Z kolei przedstawiciel Brocade skupił się na przedstawieniu perspektyw rozwoju technologii sieciowych w centrach danych - w kierunku integracji systemów Ethernet, iSCSI i Fibre Channel w jednolitą infrastrukturę sieci IP/FC. Jednocześnie zaprezentowane zostały nowe modele kompaktowych przełączników typu DCB (Data Center Bridging Ethernet), zawierających 24-60 portów 10GbE w obudowie o wysokości 1-2U. Przełączniki te mają się pojawić na rynku za kilka miesięcy.

Po prezentacjach plenarnych odbyły się trzy równoległe sesje panelowe. Dwie miały charakter techniczny: PC/Mobile/Workstations oraz Servers/Storage. W drugim przypadku, Fujitsu prezentowała nie tylko własne rozwiązania, ale również serwery i pamięci konkurentów: HP i IBM, co miało umożliwić porównanie produktów. Z założenia nie miały to jednak być prezentacje czysto marketingowe, bo jak przyznawali przedstawiciele Fujitsu, konkurencyjne produkty nie są "gorsze", ale porównanie pozwala na uwypuklenie niektórych zalet i innowacyjnych rozwiązań wprowadzonych przez koncern i udowodnienie, że serwery i pamięci Fujitsu są produktami konkurencyjnymi. Trzecia sesja była poświęcona dyskusji na temat biznesowych elementów współpracy Fujitsu z resellerami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200