Dell chce być w centrum

Nowo utworzony dział - Dell Data Center Solutions (DCS) - ma zajmować się tworzeniem serwerów i projektowaniem całych centrów danych, wyposażanych indywidualnie, według potrzeb klientów.

Nową gamę produktów Dell kieruje do największych przedsiębiorstw, potrzebujących najbardziej wydajnych platform sprzętowych. Jako potencjalnych klientów Dell wymienia firmy ubezpieczeniowe, sklepy internetowe, instytucje rządowe i akademickie, koncerny paliwowe oraz największe firmy działające w Internecie, a więc m.in.: Amazon.com, Google, Microsoft, czy Yahoo.

Dotychczas przedsiębiorstwa potrzebujące dużych i niezawodnych centrów danych musiały na ogół same opracowywać własne rozwiązania i budować je w oparciu o ogólnodostępne serwery i urządzenia sieciowe - twierdzi Forrest Norrod, szef działu Data Center Solutions. Dell chce oferować swoim klientom specjalistyczne rozwiązania dostosowane do ich indywidualnych potrzeb, gwarantujące przy tym większą "spójnoś".

Pomimo niewielkiej liczby potencjalnych klientów, segment rynku jest całkiem spory - firmy z pierwszej dwudziestki największych przedsiębiorstw tego sektora są rocznie odbiorcami dziesiątej części wszystkich serwerów sprzedawanych na świecie.

Dell będzie musiał konkurować w tym obszarze z HP, IBM i Sun Microsystems. Atutem koncernu ma być większa elastyczność, gdyż rozwiązania konkurencji - jak utrzymują przedstawiciele Della - opierają się w większości na gotowych systemach z ich linii produkcyjnych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200